“Az eszközök által több nézőpontból értelmezve történik az inger feldolgozása, a végrehajtás, növelve ezzel a fejlesztés hatékonyságát.”

Sirhán Judit tanító, gyógypedagógus, gyógytestnevelő szavait olvashatjátok

Soron következő - második - blogbejegyzésünkben Sirhán Judit tanító, gyógypedagógus, gyógytestnevelő szavait olvashatjátok, aki elmeséli tapasztalatait és élményeit a Faster laborral kapcsolatban.


Kedves leendő Faster Labor Fun-ok!

Szeretném megosztani gondolataimat a Faster Labor hatèkonyságáról, túl mint csak focista anyuka szemszögéből, sokkal inkább gyógypedagógusként, gyógytestnevelőként, érintett gyermek anyukájaként.

Mikor másfél éve először vittem figyelemzavaros, btmn-s fiamat a foglalkozásra, benézhettem a helyiségbe, ahol rögtön feltűnt a hely struktúráltsága,ami lehetőséget ad nem csak a focihoz való készségek elsajátításához, eredményes alkalmazásához okoseszközökön keresztül, hanem feltűnt szenzoros pályájuk, ami számos motoros és kognitív fejlesztő hatással bír.

Mindenki tudja, hogy a szem- kéz koordináció, milyen fontos az iskolai tanulási folyamatoknál. Ugyanilyen fontos a szám-láb koordinációja is. Ha a látás nem megfelelően irányítja a láb mozgását, akkor nem minden esetben működnek jól az egyensúlyozó gyakorlatok, az egyensúlyérzék fejletlenségéhez vezethet, ami a figyelmi-koncentrációs képességek, irányészlelések zavarát eredményezheti. A funkcionális motoros képességek fejlesztése, a mozgás összehangolása, a testtudatosság javítása hatékonyan támogatja az idegrendszeri szerveződést. Ez segíti az agyféltekék közötti kommunikációt, hatékonyan javítja a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek tanulási eredményeit is. A teremben a mozgás itt is vizuális, akusztikus, verbális érzelmi stimulációval együtt járul hozzá az idegrendszer fejlesztéséhez.

“A teremben a mozgás itt is vizuális, akusztikus, verbális érzelmi stimulációval együtt járul hozzá az idegrendszer fejlesztéséhez.”

A tanulási nehézségeken kívül előnyökkel járhat még a gyermek személyiségfejlődésében, szociális készségeiben. Bevallom, számomra a legizgalmasabb feladatok közé a tévés feladatok és a szensoros pálya tartozik. Tudniillik, itt a mozgás kognitív agytornával vizuális és akusztikus ingereket küld az agynak, amire kis-, vagy nagy mozgással reagálnak a gyerekek, ami által fizikai és mentális fejlődés történik. Az eszközök által több nézőpontból értelmezve történik az inger feldolgozása, a végrehajtás, növelve ezzel a fejlesztés hatékonyságát. Csak egy pár fejlesztèsi terület: -kis-, és nagymozgás -testtudat -dominancia -téri orientáció -egyensúly -motoros képességek -irányèrzèk -akusztikus és vizuális figyelem -ritmusérzék -gondolkodás -keresztmozgások az agyféltekék összehangolásával -bizonyos reflex maradványok leépítése -feladat értés -feladat tartás -szabálytudat -önkontroll -motiváció Az ellenőrzés, értékelés nagyon meghatározó a motiváció és a fejlődési ütem mérése során, ami a rövid-, vagy hosszútávú célkitűzésekben és jelentős, illetve a sikeroriántáltság kialakításában is fontos szerepet játszik.

Számomra és gyermekem számára is hatékony fejlődést biztosít e mozgásforma mind az iskolában, mind a pályán egyaránt.

Sirhán Judit tanító,gyógypedagógus,gyógytestnevelő

Next
Next

“Hisszük, hogy a gyerekek képességei folyamatosan fejleszthetők.”